Návod na úspěšný marketing kavárny
Tento rok se nese v duchu znovuoživení kavárenského života. Lidé se pomalu vracejí k běžnému trávení volného času. Je ovšem třeba jim ukázat, že právě váš podnik je ten, který rozhodně stojí za návštěvu. Jak tedy správně uchopit marketingovou strategii a uspět v boji o zákazníka?
Máte osobní příběh? Vyprávějte ho
Postarejte se, aby vaši zákazníci věděli, kdo opravdu jste. Že za jejich oblíbenou kavárnou stojí skutečný člověk s vlastními cíli, sny a hodnotami. Za každou silnou značkou totiž stojí silný příběh. Nezapomeňte, že aby lidé vaši jedinečnou story poznali, musíte ji umět správně prezentovat. Webové stránky, jídelní lístek, letáky, sociální sítě, místní plátek. Jak vidíte, možností prezentace máte spoustu.
V Kavárně co hledá jméno se toho nebojí...
https://www.instagram.com/p/B9ZrXMcHJZe/
Vylepšete svou nabídku a dejte o tom lidem vědět
Prostředí kavárny a dojem, který na zákazníka uděláte, to všechno jsou důležité body. Stěžejní však stále zůstává kvalita občerstvení a vůbec nabídka jako taková. A také způsob její prezentace. Odlište se, buďte originální. Nabídněte lidem nové chutě a kombinace. Osvěžující letní menu nebo třeba speciální podzimní kolekci. Inspirujte se u nás a proměňte svou kavárnu na místo nezapomenutelných gurmánských zážitků.
Zaměřte se na detaily
Logo kavárny vyšité na límečku stejnokroje obsluhy. Brandové gravírování na sklenicích. Vlastní ubrousky. Jsou to sice drobnosti, ale právě ty dávají vašim zákazníkům pocítit výjimečnost místa. Takovým velmi zásadním detailem je třeba i úsměv. Usměvavý a ochotný personál je vždy tou nejlepší vizitkou podniku.
Buďte transparentní
Vaši zákazníci potřebují mít jasno i v čistě praktických otázkách. Kdy máte otevřeno? Dá se u vás platit kartou? Můžou k vám do kavárny vzít svého psa? Nabízíte vegan nebo bezlepkové menu? Žijeme v digitální době. Nejlépe uděláte, když jim tyto informace poskytnete i na internetu. Pravidelně aktualizujte webové stránky, profil ve službě Moje firma na Googlu a informace na sociálních sítích.
Zaměřte se i na prezentaci menu. Skvěle k tomu poslouží třeba sociální sítě. Poskytují potřebnou aktuálnost. Když každý den před polednem vyvěsíte na Instagram své denní menu s perfektně nafocenými chody, určitě nebudete mít o zákazníky nouzi.
V poslední době se do popředí zájmu dostává možnost elektronické rezervace. Je to jednoduché a praktické řešení. Zákazník získává okamžitý přehled o vašich volných kapacitách. Možnost rezervace přiláká i byznys zákazníky, kteří si rozhodně nemohou dovolit na smluvenou obchodní schůzku v kavárně jít pouze s nadějí na volné místo. Vaši připravenost určitě ocení. Možnost rychlé rezervace nabízí například i nástroj Moje Firma na Googlu. Psali jsme o něm tady.
Fotky jsou základ!
Kvalitní fotky nafocené nejlépe profesionálem, to je základ každého brandu. Nenechávejte si je ale pro sebe. Pravidelně přidávejte posty na sociální sítě a navnaďte zákazníky na speciality vizuálně ladící s úchvatnou atmosférou kavárny.
Obsah pravidelně prokládejte také fotkami a krátkými videi ze zákulisí. Probouzejte svými posty emoce. Ukažte barmana, který připravuje oblíbený drink. Zajděte za kuchařem a představte ho svým sledujícím při chystání jídla. Lidé milují zákulisní historky. Sdílením takového obsahu si získáte jejich srdce a loajalitu.
Obnovujte svoji nabídku a informujte o tom.
https://www.instagram.com/p/CHh3TX9HloT/